Akoestiek in kantoor

Onderzoek toont aan dat luidruchtige kantoren een lage productiviteit laten zien. In een ruimte waar (telefoon)gesprekken worden gevoerd en waar men tegelijkertijd geconcentreerd en ongestoord wil kunnen werken zijn slimme akoestische oplossingen essentieel. Hiermee wordt een gezonde, comfortabele en productieve werkplek gerealiseerd die het ziekteverzuim in uw organisatie zal doen afnemen en de winstgevendheid zal doen toenemen.  Een modern kantoor zoals een open-office  gecombineerd met een moderne strakke, industriële inrichting voldoet zelden aan de minimale akoestische eisen en vragen een specifieke aanpak.

Waarom is de akoestiek in een kantoor zo belangrijk
Op de eerste plaats ondervinden medewerkers hinder van elkaars geluid. Daarbij gaat lawaai  ten koste van een goede werksfeer en het concentratievermogen. Hierdoor verminderen de prestaties, nemen fouten en miscommunicaties toe en kan de productiviteit sterk afnemen.  In een gemiddeld kantoor bevinden zich diverse ruimtes die een speciaal doel dienen zoals een open kantoor, cellen kantoor, een conferentieruimte, een kopieer (productie) ruimte en de  receptie. Elke ruimte behoeft een eigen aanpak op het gebied van akoestiek. De investering in  goede akoestiek is investeren in uw medewerkers en kwaliteit.

Een juiste werkplekopstelling en bezettingsgraad zijn belangrijke factoren
Naast de akoestiek in het kantoor moet ook gekeken worden naar de werkplekopstelling in de verschillende ruimtes. Wat is de positie van werknemers in de werkplek opstelling. Hoeveel werknemers zitten er in een ruimte, wat zijn de (in)directe geluidsvelden, is er sprake van privacy gevoelige gesprekken, enz.
De combinatie van CADEE kantoor-en projectinrichting en de specialisatie binnen akoestiek staan garant voor een totaal aanpak voor de inrichting van uw kantoor.